Caz Festivali – Tünel Şenliği

afisBu sene 17. düzenlenen Caz festivalinin bana göre ilk günü olan tünel şeniliği birbirinden farklı gruplar ve sanatçılar açısından oldukça doyurucuydu. İlk önce soluğu İKSV Salon‘da aldım. Daha önce canlı olarak izleyemediğim Karsu Dönmez ve ekibini izleme fırsatını yakalamışken kaçırmak olmazdı. Beklediğimden daha iyi bir performans sergilediler. Salonun dolu olması bunun kanıtı gibiydi. Youtube’dan dinlemiş olduğum “Divane Aşık Gibi” yorumu bu sefer karşımda canlı çalınıyordu. Üstelik daha iyi daha faklı! Nocturne in C# Minor’ü duydum ve gözlerim kapanmaya başladı. Ta ki Divane Aşık Gibi sözleri dökülene dek. Yorumundan piyano çalışına kadar Karsu Dönmez beni şaşırtanlar arasındaydı.

Salon İKSV’den çıkıp diğer konser mekanlarına gitmeye koyuldum. İlk önce Galata Kulesi ana sanhe. Açıkcası tamamıyla bir curcuna hakimdi. Aardından tünel sahneye doğru yöneldim, oranından Galata’dan aşağı kalır yanı yoktu. Tekrar İKSV Salon’a geçtim. Finlandiyalı Jari Perkiomaki Quartet ve Sirkka Kosenen. Ben içeriye girdiğimde sahneye Sirkka davet edilmişti. Bir grup ağır diye salondan ayrılırken, Sirkka çıktığında tekrar içeriye girdiklerini gördüm. Sirkka tam anlamıyla bir enstrüman gibi, mükemmel bir solo performans sergiliyordu. Ve ardından Jari’nin saksafon sesleri yükseldi. İkili uyumu bu olsa gerek dedim, içimden. Ardından yine bir koşuşturmaca, bu sefer ki mekanımız Nardis Jazz Clup! Doğrusunu söylemek gerekirse Nardis’i bir türlü mekan olarak ısınamadım. Kaldı ki bir piyonun mekanının üçte birinin doldurduğu düşünülerse. Bir gittim ki içerisi tıklım tıklım üstelik havasız. Ama piyano da Michiko Ogawa var! Piyanonun büyüsüne kapılmışım zamanın nasıl geçtiğini unutmuşken saate baktım ve aman allahım Larry Graham konserini kaçırıyorum. Tekrar Galata’dan İKSV Salon’a geçtim. İKSV Salon’a geldiğimde kapıda kuyruklar oluşmuştu. Meğerse Larry Graham ekibinden eski klavyecilerinin vefat haberini almışlar. Kuliste dua ediyorlarmış. Konser yaklaşık yarım saat geç başladı. Ama öyle bir başladı ki ne başlamak! Larry ilk şarkıda milleti havaya soktu. Müziğin vermiş olduğu mutlulukla kendinden geçen insanlar, sahneye atlayıp dans edenler, bateristin yerini alıp bateri çalanlar, Larry’den mikrofonu alıp şarkı söyleyenler kısaca herşey vardı. Gösteri bitti diye kalkanlar bir de ne görsünler, Larry ve ekibi tekrar sahnede! Bu sefer Larry ve ekibi insanların ortasına geçip dans ettiler, tabi bizlerde… İKSV Salon’dan çıktığımda saat sabaha karşı 3’e geliyordu. Caz’a resmen doymuş bir şekilde ayrılıyordum, tünelden. Tünelin içindeki adam, yani ben, müziğe doymuştum…

2 thoughts on “Caz Festivali – Tünel Şenliği

  1. Ben görev icabı tüm gençlerin konserlerini çekmek durumundaydım yani Tünel-Galat-Tünel-Galata-MarmaraPera yaptım ve sanırım asıl şovu kaçırmışım.

    Nardis bana da bir türlü sıcak gelemiyor, darlığından mı bilemiyorum. Bir de pahalı gibi sanırım. Şuana kadar hep fotoğraf çekmek için gittiğimden zevkini çıkara çıkara konser dinlemişliğim yok.

    • Yalçın Aydın, konser çekmek zevkli olmalı açıkcası ben işin o tarafında değilim. Ama profesyonel bir makinam var, nedense yanıma almak istemiyorum, konserlere giderken. Üstelik Caz konserlerinde aklımın ucundan bile geçmiyor. Ama dediğin gibi yukarıda yazdığım etkinlikler çok başarılılardı. Bu konserlerin iyi olabileceğini tahmin ettiğim için önceden belirlenmiş bir programdı. Nardis’i mekan olarak ben de sevmem, üstelik o gün tıklım tıklımdı. Ama caz delisi olduğumuz için yinede kalabalığı yararak içeri girmeyi başarmıştım. Bu arada sitende çok iyi fotoğraflar var, oldukça başarılılar. Siten için bundan sonra takipteyim…

Bir Cevap Yazın

