Ateşin Kızı; Buika…

Dün sepetçiler kasrında insanlar harika bir gece yaşadılar. Kimle mi? Flamenko ve Caz müziğinin enfes yorumcularından Buika ile…

17. Uluslararası Caz festivali başlamadan bu konserin haberini aylar öncesi aldığımdan konsere gitmeme gibi bir ihtimalim yoktu. Keza biletimi de Caz festivali başlamadan almıştım. İyiki de almışım, çünkü konser öncesi Sepetçiler Kasrı’nın önünde büyük bir kalabalık bilet almak içi büyük bir çaba içersindeydi. Mekan olarak açıkcası Sepetçiler Kasrı’ndan çekinmiştim. Böyle bir konserin daha büyük bir yerde mesela Cemil Topuzlu’da olması bana daha mantıklı gelmişti. Ama gördüm ki Buika konseri için  Sepetçiler Kasrı daha uygunmuş. Çünkü daha samimi ve sıcak bir ortam oluştu. Ona neden ateşin kızı dediklerini sahneye çıkınca anladım. Zenci teninde kıpkırmızı bir kıyafet vardı. Adeta sahneye çıktığında kalabalığı büyülemişti. Ya şarkı söylemeye başlayınca o zaman ise gözlerimiz kıpırdamadan izlemeye başladık, ateşin kızını… Nasıl bir duygu olduğunu anlatamazsın, hakkatten orda olup o sesi duyman gerekir. Böyle bir sesin karşında canlı olarak şarkılarını söylemesi insanı rüya alemlerine götürüyor. Bir kadın söylediği her şarkıyı yaşar mı? Ateşin kızı yaşıyor. Söylediği her şarkıda yapmış olduğu hareket mimiklere bakmanız onun o şarkılara duyduğu duyguları ortaya çıkıyor. Bazen acı, bazen mutluluk, bazen aşk bazen ise küçük bir çoçuk oldu, ateşin kızı şarkılarını söylerken… Böyle bir sesi dinlemenin keyfini oracıkta bir kez daha anlıyorsun. Mahçup bir ifadesi var, Buika’nın. Seyirciye olan iletişiminde ben o tadı aldım. Öyle samimiolmak istedi ki bizle bir ara türkçeği öğrenmek istediğini bile söyledi. Bunun nedeni bizimle daha iyi bir iletişimde olmaktan başka ne olabilirdi ki? Türkçe teşekkür ederim demek için çabalaması ise bize gösterdiği saygının ifadesiydi. Biz bu denli Buika’dan saygı görürken bazı insanlar konserin ortasında çıkarak çok büyük bir saygızılık ettiler. Açıkcası ben bunu daima saygızılık olarak görürüm. Bu konunu başka açıklanabilir bir yanı yok. Parasını verdiğin, dinlemek için gittiğin bir konserin ortasında neden çıkarsın. Şayet başka önemli bir nedenin yoksa. Açıkcası pek bu durumu benim mantığım almıyor. Param var, konserden konsere giderim, havalarındaysan  zaten benim için değeri olmayan bir insansın. Bu durumları görünce açıkcası tepkisiz kalamıyorum.

Her ne kadar böyle olaylarda yaşansa insanlar konser sonunda Buika’ya alkışlamaya doyamadılar. Öyle bir konser gerçekleştirdi ki yapmış olduğu set list filan demeye gerek yok. Çünkü o ne söylese biz dinleyecek gibiydik. Kırmızı kıyafetleri içerisinde bize ateşini şarkılarıyla sunan Buika’ya buradan teşekkürler…

Buika, Sepetçiler Kasrı Final from barfilozofu on Vimeo.

Bir Cevap Yazın

